Alla inlägg under februari 2008

Av Kenth - 13 februari 2008 00:07

Idag bär det av till Guadeloupe och därför bröt förkylningen ut igår. Inte den bästa timingen nu inför 10 timmars flygresa samt dykning de tre första dagarna - hoppas det funkar bra ändå!

Träningen sen sist har bestått av ett styrkepass på gymmet i torsdags samt ett dubbelpass i söndags med 2 h cykling på mtb:n med Mats B och 1 h löpning med Jenny därefter.

Sim- och löpkläder tas givetvis med! Vi ses snart! 

Av Kenth - 6 februari 2008 17:44

På onsdagar efter innebandyn blir det nästan alltid en hamburgare från Bulltofta Kött till lunch. Ingen sallad eller andra oväsentligheter - bara bröd, kött, valfri dressing samt rostad lök. Idag valde jag en Dallasburgare som omväxling till min absoluta favorit - Blue Cheese. Blue Cheese är fortfarande favoriten!

På innebandyn lyckades jag få ett klubbslag på min högra tumnagel. Det har resulterat i en tumme med levrat blod (svart) under nageln samt en blodblåsa - den är inte snygg! Jag har dessutom märkt att så banala saker som att skriva med en penna eller att gå på toa, inte längre är lika banalt när tummen inte kan användas normalt. (det rimmar va?)

En rubrik för igår hade kunnat vara: 2 semlor + löpning = sant. Efter att ha krängt 2 semlor igår eftermiddag var förutsättningarna för ett lyckat löppass goda. Det första gemensamma intervallpasset i Malmö på länge bestod av huvudserierna 4x1000 m och 10x300 m, ett tufft pass som ändå kändes hyfsat bra - tack Jonas och Mats B för sparringen!

Så till sist ett boktips: "Hjälp jag heter Zbigniew" av Zbigniew Kuklarz.

En bok som får dig att skratta mycket! Vi ses!

Av Kenth - 4 februari 2008 20:03

Så har vi då de kanaler vi beställde i mitten av november... det slutade med att vi själva köpte en ca-modul - och nu funkar det!

På träningsfronten sen sist: 1 h innebandy i onsdags och 50 min lugn löpning i lördags. Idag (måndag) valde jag att köra styrka på SATS istället för simning i Furulund. Simningen planerar jag att sätta igång med på allvar först efter resan till Guadeloupe - det blir månadsskiftet februari-mars. Efter helgens bulkande med mat och fika (mina föräldrar var nere och hälsade på), så kände jag att det var gott om inlagrad energi i kroppen så att det med marginal räckte hela passet! Jag hoppas att jag får nytta av styrketräningen sen när simningen sätter igång. Även de intensiva innebandymatcherna hoppas jag ska ge lite extra power till min löpning i sommar! Nä, nu är det middag! På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards