Alla inlägg under juli 2008

Av Kenth - 30 juli 2008 22:26

Det blev 1500 m simning i måndags kväll och ett kombinationspass (cykel 1 h 15 min + löp 20 min) igår kväll. Idag på morgonen ett besök hos naprapaten och nu så mycket vila som möjligt fram till lördag kl. 07.00! Race-rapport här på bloggen tidigast på söndag! Hej så länge! 

Av Kenth - 27 juli 2008 19:55

Det har varit några heta dagar i Malmö, men det har inte hindrat mig från varken trädgårdsarbete eller träning. Bara för att spinna vidare på mitt varannandags-spår så blev det i fredags uteslutande röjning i trädgården och följdaktligen ingen träning. Lördagen inleddes i trädgården, men efter lunch körde jag ett kombinationspass med ca 2 h cykel och 30 min löpning. Idag bara ett lättare cykelpass på ca 1:30. Den kommande veckan blir det naprapatbesök måndag och onsdag, simning måndag kväll, ett kortare kombinationspass cykel+löp tisdag morgon och sen bara vila! Hej så länge!

Av Kenth - 24 juli 2008 15:23

Efter bl.a en tur ner till Visom i Trelleborg på dan igår för en liten koll av mitt Renn-diskhjul genomfördes även ett simpass på 2500 m på kvällen. Simningen kändes bättre än på mycket länge, vilket är på tiden med bara drygt en vecka kvar till Kalmar! Idag sprang jag ett intervall-betonat pass (3 min snabbt, 1 min lugnt...) på 13 km i Torup - det var varmt och de snabba intervallerna blev tyvärr inte särskilt snabba! Resten av dagen är avsatt till trädgårdsarbete! Au revoir!

Av Kenth - 23 juli 2008 11:32

Semestern rullar på och träningen varvas med andra aktiviteter. Efter fyra tuffa träningsdagar så blev fredagen en välförtjänt vilodag. Lördag morgon ca 07.45 rullade jag mot Staffanstorp för lite över 5 h cykling, varav lite drygt 3 h tillsammans med Martin. Söndagen ägnade jag och Jenny åt ett besök på Degeberga marknad. Måndag innebar ett löppass på ca 2:15 i ett komfortabelt tempo samt ett simpass på 2 200 m. Igår var det återigen vila från träningen då det var shopping i Byen som gällde. Dagens insats på träningsfronten har hittills blivit ett tempopass med Kari på cykeln i ca 1:45, där ett intervallblock på 6 x 7 min, starttid 10 min, var huvudingrediensen! Träna smart - Våga vila!

Av Kenth - 17 juli 2008 21:25

Nu är det semester och det finns tid och ork för både pulande med huset/trädgården och träning! Det har varit lite si och så med träningen mellan tävlandet i Nexelman HIM och arrangerandet av Sövde Triathlon.

Denna veckan har jag både cyklat och sprungit med två legender inom triathlon - Kari Aho och Niklas Nilsson. På cykelpasset i tisdags låg jag på rulle i ca 2:30, så fort jag tappade hjulet framför (det hände 3-4 ggr) så växte luckan brutalt snabbt! Idag sprang vi 2 varv på 10 km spåret i Bokskogen/Torup - under 1:30 på den ordentligt kuperade terrängbanan!

Utöver dessa två pass har det dessutom simmats 2500 m (onsdag) och sprungits ca 1:20 (måndag). Fortsättning följer!

Av Kenth - 6 juli 2008 17:33

Har inte bloggat på ett tag nu, det har bara inte prioriterats så högt när tiden varit knapp.

Var ordentligt sliten veckan efter Nexelman, så den veckan blev det bara ett simpass och ett lättare joggingpass. Den gångna veckan har innehållit två simpass (må, ons), ett löpintervallpass (tis) samt ett kortare cykelpass (fre) med bra tempo. Min plan denna helgen var långpass både i löpning och cykel, men det har en elak magbakterie effektivt förhindrat. Jag hoppas att magen snart är bättre, så att jag iallafall kan simma imorgon kväll.

Det ska bli skönt med lite semester - bara en vecka kvar nu!

Ovido - Quiz & Flashcards