Alla inlägg under augusti 2008

Av Kenth - 31 augusti 2008 14:03

Igår var jag i Köpenhamn och simmade i kanalerna runt Christiansborg. Det var inspirerande att simma i den omgivningen och det blev inte sämre av att solen lyste från en klarblå himmel! Christiansborg Rundt är ett arrangemang som jag definitivt kan rekommendera! Distansen var 2000 meter och tiden blev 33:55 (övriga resultat). Jag ska absolut vara med nästa år, och då simma "ända-in-i-kaklet" och inte som i år sjabbla bort sekunder i en kass målgång!

Idag cykling (med Kari) 1 h 35 min, varav hårda intervaller 6 x 7 min, start 10 min.

Av Kenth - 29 augusti 2008 18:03

2000 meter simning i måndags och 47 min löpning (snittpuls 149) igår torsdag - så träningsmässigt en lugn vecka! Arbetsveckan innefattade bl.a. en övernattning i Örebro mellan onsdag och torsdag... träningskläder fanns med för ett ev. löppass innan frukost - men så blev det inte! Imorgon simning i Köpenhamn!

Av Kenth - 24 augusti 2008 18:06

Kände mig fruktansvärt trött när jag gick hem från jobbet i fredags (uppstigande kl 04.00 må-tis för att se OS-triathlon kan vara en orsak), men det blev ändå ett 1 h 16 min löppass - lugnt och behagligt med 138 i snittpuls. Idag cykling 1 h 15 min, varav intervaller 7 x 5 min bra fart, start 7 min.

Nu har jag även anmält mig till duathlon-SM/RM den 21 september i Malmö - det ska bli kul att tävla på hemmaplan!

Av Kenth - 21 augusti 2008 21:56

I lördags cykling 20 km tempo - 32:10 i blåsten var väl ungefär som väntat! Det blev tyvärr ingen tävling i Åhus för min del i söndags. Tävlingsledningen uppmätte på morgonen havstemperaturen till under 16 grader, och eftersom jag inte ville simma i bassäng så fick det vara!

Måndag simning - fick stelfrusen kliva upp redan efter 1000-1500 m.

Tisdag löpning (bana) 6 x 800 m, starttid 4 min.

Igår simning 2000 m - MED VÅTDRÄKT!

Idag cykling 1 h 35 min - inkl. punka efter knappt 15 min! Min första punktering sen jag köpte tempohojen för över fyra år sen! Träna smart!  

Av Kenth - 14 augusti 2008 18:52

Det blev ett simpass på 2000 meter igår kväll, måste ligga i lite nu inför tävlingen i Köpenhamn den 30 augusti! Ser fram emot cykel-KM på lördag, kan nog funka även om jag inte har cyklat sen Kalmar! 

Av Kenth - 12 augusti 2008 21:46

Har försökt hitta nya mål för träningen nu efter Kalmar Triathlon, så därför har jag anmält mig till Christiansborg Rundt den 30 augusti! Det handlar om 2000 meter simning i kanaler inne i centrala Köpenhamn - det ska bli roligt! På lördag är det KM i cykel (20 km tempo) och på söndag Åhus Triathlon (sprint). Under förutsättning att det blir simning i havet på söndag så åker jag nog dit också!

Nu är det slut på vila och återhämtning - igår simning 1500 m och idag löpintervaller (på bana) 12 x 400 m, starttid 2:30.

Av Kenth - 7 augusti 2008 21:14

Den här veckan handlar om vila och återhämtning. Lite simning igår kväll för cirkulationens skull, det började dock dra i ena vaden efter ett tag och jag klev upp efter 1200 meter. Idag besök hos min naprapat Louise på Tjugonde. Här följer några bilder från upploppet och efter målgången i lördags.

Av Kenth - 4 augusti 2008 20:01

En stabil insats med sluttiden 10:46:41 - nytt PR med ca 1:18!

Simning: 1:14:59 (34:59, 40:00)

Med tanke på hur lite jag har simtränat så är jag nöjd, och med endast lite krampkänningar på det andra varvet.

T1: 2:18

En lite långsam växling bl.a. beroende på att hjälmen inte var kvar på cykeln där den hade placerats innan start.

Cykling: 5:15:58 (1:43:46, 1:43:22, 1:48:51)

Började med en ofokuserad långdistansväxling vid påstigningen av cykeln. Kände mig till en början lite loj och vaknade till först i samband med regnet efter ca 7-8 mil. De 18 milen genomfördes nästan uteslutande liggandes i bågen och det utan att ha alltför ont i ryggen!

T2: 1:29

En helt ok växling där jag var nöjd med att ha placerat skor och strumpor i en plastpåse i skydd för regnet.

Löpning: 4:11:59 (1:15:26, 1:25:25, 1:31:09)

Lite kramp i rumpan direkt efter växling som släppte efter några km, löpningen flöt annars på bra fram till ca 25 km då jag bonkade rejält och bara kände för att kliva av. Bestämde mig i samband med sista varvningen att tillåta mig att gå genom varje vätskekontroll. Mellan 28 km och 35 km gick jag genom varje kontroll samtidigt som jag tryckte i mig lite gel blandat med vatten. Detta gjorde att jag kvicknade till och att de sista 7 km ändå kunde avverkas i hyfsad fart! Lärdom: nästa gång får det bli gel under hela löpningen!

Jag är mycket nöjd med mitt resultat och som grädde på moset blev det tillsammans med bröderna Hallsten dessutom ett RM-silver i lag!

Till min hjälp hade jag under dan också ett helt fantastiskt supporterteam med Jenny, Benny och mina föräldrar - ni är bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards