Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

snabb rapport

Av Kenth - 2 juli 2009 22:14

Simmade Vikinge Svoem Roskilde i söndags. Fick tiden 46:55 på de 2,5 km och med tanke på hur lite jag simmat under våren är jag ändå hyfsat nöjd. Nu får jag se till att boosta simningen fram till Kalmar! Måste dessutom få till ett par ordentliga distanspass både till fots och på cykeln under de kommande 3-4 veckorna. Nu på söndag är det tävling på den olympiska distansen i Naestved - det ska bli skoj! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

40+

Av Kenth - 11 september 2010 18:50

Så var man då 40+ sen ett par veckor tillbaka. Känns inget speciellt annat än att löpningen går satans trögt, men kanske inte så konstigt med tanke på den totala avsaknaden av träning i drygt 6 veckor efter Challenge Roth. När jag är ute och springer...

Av Kenth - 28 juli 2010 13:11

... avgörs nästa års Challenge Roth och jag är anmäld!

Av Kenth - 24 juli 2010 13:04

Hemma igen efter en vecka i Tyskland, med tävling i Roth och turistande i München. Kort race-rapport: Simningen inte mycket att kommentera, bara lite kramp under fötterna på slutet och min snabbaste ironman-simning hittills. (köpte nya 2XU calf gua...

Av Kenth - 12 juli 2010 09:18

Tävlade förra söndagen i ett varmt Naestved. Det var Kanaltriathlon på olympisk distans och sluttiden 2:17:40 (26:17, 1:08:31, 42:53) är 1 sekund(!) sämre än förra året. Växlingstiderna ingår ev. i sim- och löptiderna. Testade att köra med calf guard...

Av Kenth - 29 juni 2010 17:44

Simmade Vikinge Svøm i söndags, 2,5 km rakt över Roskilde-viken. Gjorde samma miss som förra året, siktade mot domkyrkan för länge och simmade därför mer i en båge istället för rakt på. Det var ändå ett bra träningspass och tiden blev 3,5 min bättre ...

Ovido - Quiz & Flashcards