Alla inlägg under januari 2008

Av Kenth - 29 januari 2008 23:07

Liten uppdatering av de senaste dagarnas träning.

Förra veckan avslutades i söndags med 1 h löpning med Jenny - lugnt och skönt och ingen smärta i knät! Igår hann jag med både ett besök hos min naprapat Louise på Tjugonde samt premiärade även för säsongen i bassängen i Furulund. Simningen var en nära-döden-upplevelse som den alltid är efter ett längre uppehåll - som nu då när jag inte simmat på ca 5 månader!

Idag genomfördes ett löpintervallpass i Pildammsparken - det kändes utmärkt! Nästa tisdag sätter vi igång den gemensamma löpträningen i Malmö - det ska bli kul! Godnatt!

Av Kenth - 25 januari 2008 22:02

Nu har jag bestämt mig - mitt huvudmål denna säsong blir Kalmar Triathlon den 2 augusti. För att ytterligare tydliggöra målet så har jag redan nu anmält mig till tävlingen. Jag hoppas att jag på detta mitt andra Ironman-äventyr ska slippa de knäproblem jag hade i Fredericia förra året, så att jag kan springa även den sista halvan av maran!

Det blir så här dags på året inte bara triathlon-specifik träning. Den här veckan har det hittills blivit 2 styrkepass (tisdag, fredag) på SATS samt en timme innebandy i onsdags. Det var nog också allt för idag, vi ses snart igen!

Av Kenth - 22 januari 2008 21:13

Så har vi då fått ett nytt programkort men ingen ca-modul, vilket gör att vi fortfarande(!) inte har några andra kanaler än gratisutbudet - Boxer är ett fantastiskt företag!

När det gäller träning så genomfördes idag ett styrkepass på gymmet - endast överkropp med fokus på bål och axlar!

Kroppen mutades sen med köttfärsfyllda paprikahalvor med ris - kalasgott! 

Av Kenth - 20 januari 2008 21:04

Idag har jag lekt den lille elektrikern och dragit en ny ledning i källaren och bara smällt en endaste propp - dagens lärdom är iallafall att man bör komma ihåg att dra ut kontakten i ena änden när man ska kapa ledningen i den andra!

Träningsmässigt avslutades veckan med ett styrkepass på gymmet i fredags samt ett lugnt löppass på ca 40 min idag. Vi hörs!


Av Kenth - 16 januari 2008 20:52

Jag beställde ett abonnemang hos Boxer för ca 2 månader sen och har fortfarande inte fått skiten att fungera. För 5 veckor sen lovade de oss en ny ca-modul och ett nytt kort... vi är sen 5 veckor fortfarande ett prioriterat ärende men några prylar har ännu inte dykt upp! Undrar hur länge ett oprioriterat ärende tar om ett ärende som handlar om att lägga 2 saker i ett kuvert och skicka samt dessutom är prioriterat tar minst 5 veckor? Man kan bara garva!

Bättre går det då med träningen med ett genomfört löpintervallpass igår och innebandy idag. Hej så länge!

Av Kenth - 13 januari 2008 22:32

Bara några rader om den gångna veckan innan det är dags att krypa till kojs. Det blev en hyfsad träningsvecka med 3 lugna löppass (måndag, torsdag, söndag) på vardera ca 45 minuter, 1 timme innebandy med jobbet i onsdags samt en ca 2 timmars cykeltur på mtb:n igår.

Det blev inte jättemycket gjort i huset denna veckan, men julgranen är iallafall utslängd och de få julsakerna nerplockade så nu känns det som att våren är i antågande - eller?

80 kilo omfördelad vikt och snart bara 4 veckor kvar till Beach 2008! Det får bli några pass på gymmet de närmaste veckorna! Godnatt!    

Av Kenth - 4 januari 2008 11:31

Julen tillbringades hos mina föräldrar i Täby, där jag och Jenny på juldagen även passade på att springa 2 varv på elljusslingan i Ensta - härligt med lite skog och backar alldeles intill husknuten! Nyår firades med vänner i vårt nya (för oss!) hus i Malmö.
Igår kväll genomfördes i ca 3 minusgrader och blåst ett lugnt löppass på lite drygt 40 minuter med en snittpuls på mellan 130-140. Det bästa var att jag kunde springa hela rundan utan att få ont i knät! Nyckeln till att slippa smärtan i fortsättningen är nog att jag stretchar ordentligt och kanske kompletterar med ett naprapatbesök nån gång ibland.

När det gäller det nya badrummet så börjar det, nu när kylan kommit till Skåne, kännas angeläget att få elementet på plats igen - det får bli ett av den kommande veckans projekt!   

Ovido - Quiz & Flashcards