Alla inlägg under juli 2009

Av Kenth - 28 juli 2009 11:35

Bara några dagar kvar till Kalmar Triathlon. Tänkte köra ett kort och intensivt cykel+löppass idag för att sen 100% vila fram till tävlingen. Med avseende på förväntad sluttid o dyl så är jag lite mer än vanligt osäker på min fysiska status, så det får bli som det blir!

Har f ö redan anmält mig till nästa års upplaga av Challenge Roth, som är en av de riktigt klassiska ironman-tävlingarna i Europa. Det ska bli skoj! 


Av Kenth - 6 juli 2009 20:37

Tävlade på den olympiska distansen i Naestved på Själland igår. Tänkte mig tävlingen som en liten test inför Kalmar om ca en månad. Tävlingarna i Danmark brukar vara gemytliga och opretentiösa och detta var inget undantag. Simmade de 1500 m på 25:23, cyklade de 40 km på 1:09:42 och sprang de 10 km på 40:52, med växlingstiderna 1:24 (T1) och 0:16 (T2), vilket gav sluttiden 2:17:39. Samtliga resultat kan ses här. Enda debaclet var när jag efter bara en kort stund in på cyklingen fick för mig att jag körde förbi den ena vändpunkten. Samtidigt som jag försökte förstå vad funktionären viftade om så stannade/vände jag, bara för att sen snabbt fatta att så inte var fallet... så kvickt som attan satte jag på nytt full fart (i ursprunglig riktning). Jag tappade väl inte så mycket tid, men det var ändå lite retfullt! Totalt sett nöjd med min insats, men cyklingen måste ändå boostas rejält de närmaste veckorna!


Av Kenth - 2 juli 2009 22:14

Simmade Vikinge Svoem Roskilde i söndags. Fick tiden 46:55 på de 2,5 km och med tanke på hur lite jag simmat under våren är jag ändå hyfsat nöjd. Nu får jag se till att boosta simningen fram till Kalmar! Måste dessutom få till ett par ordentliga distanspass både till fots och på cykeln under de kommande 3-4 veckorna. Nu på söndag är det tävling på den olympiska distansen i Naestved - det ska bli skoj! 

Ovido - Quiz & Flashcards