Alla inlägg under september 2008

Av Kenth - 30 september 2008 19:54

Förra veckan avslutades men en studieresa med jobbet till trestadsområdet Gdansk-Sopot-Gdynia i Polen. Vi bodde i Sopot, som är en sommarstad för det fina folket. En utflykt jag kan rekommendera är att åka kanalbåt på Ostroda-Elblag kanalen där båten "lastas" på en järnvägsvagn och dras upp med vajer istället för att använda slussar. Det hade behövts 25 slussar för att klara den höjdskillnad som de 5 ramperna övervinner, och det hela drivs med vattenkraft - hur coolt som helst!

Igår styrka på SATS, men än så länge ingen grymmevärk! Det blir nog gymet imorgon igen - träna smart!  

Av Kenth - 24 september 2008 18:32

Gårdagens träningsvärk i överkroppen var bara som en fis i rymden mot hur det känns idag! Såna trivialiteter som att tvätta håret, ta på jackan, öppna garageporten mm blir till prestationer av närmast utomjordisk dimension! 

Av Kenth - 23 september 2008 18:13

Var på gymet igår! Har nog inte varit där sen vi renoverade badrummet i vintras... så idag är det lite klurigt att räta på armarna!

dns

Av Kenth - 20 september 2008 12:24

Det blir tyvärr en dns (did not start) på duathlon-sm imorgon, en lite trist avslutning på säsongen men det kommer fler tävlingar! Nu blir det rast och vila för mina vader och kanske bara lite planlöst drivande på gymet ett tag, ev. nån löptävling längre fram i höst - kanske Yddingeloppet?

Börjar redan fundera lite grann på upplägget inför nästa säsong... och den fullt realistiska målsättningen på en tid under 10 h i Kalmar! Träna på!

Av Kenth - 18 september 2008 18:03

Jag testade vaden i tisdags kväll med ett intervall-pass i Pildammsparken. Kände av den på vägen dit och även under passet som var 4 x 1000 m i bra fart. Stapplade sen hem med en vadmuskel som var allt annat än elastisk! Var hos naprapaten igår och ska dit imorgon, men idag känner jag även av bakre lårmuskeln som jag ev. kompenserade med på passet i tisdags. Trist om det blir en dns på duathlon-sm, men jag väntar med beslutet till lördag! 

Av Kenth - 14 september 2008 12:33

Fortfarande lite snuvigt, men det blev efter jobbet i fredags iallafall ett 1 h 23 min cykelpass i stark vind. Passet innehöll 10 x 3 min intervaller med lite högre ansträngningsgrad, starttid 5 min. Igår lördag endast 29 min löpning - utan smärta i knät men med en vad som krampade ordentligt! På kvällen kräftskiva hos Marie och Petrus. Idag blir det lite trädgårdsarbete samt budgetuppföljning för klubbens räkning. Vaden är även idag stenhård, så det får bli ett besök hos naprapaten i veckan - Duathlon-SM/RM väntar på söndag!

Av Kenth - 10 september 2008 17:24

Gick igår omkring med träningsvärk i låren efter måndagens korta cykeltur, lite otippat även om det blåste lite grann och jag körde lite extra hårt i motluten! (höjdskillnaderna i Malmötrakten är mer att betrakta som motlut än som egentliga backar) Med ett virus/infektion i kroppen som inte riktigt vill ge med sig så gav jag upp de klubbgemensamma intervallerna igår till förmån för ett lugnare distanspass. Det blev ett löppass på 1 h 27 min i ett medvetet lugnt tempo, men som blev ännu lite lugnare pga att mitt "löparknä" gjorde sig påminnt redan efter ca 20 min. Idag har jag haft hyfsat ont i knät, så ikväll blir det ingen träning - endast lite småfixande i huset och ev. stretching framför vm-kvalfotbollen i rutan!

Av Kenth - 8 september 2008 22:28

Det blev inte ett enda träningspass förra veckan. Efter två dagar med halsont (må-tis) bröt förkylningen ut på allvar - så det var bara att acceptera faktum och sjukskriva sig från jobbet resten av veckan. Jag är fortfarande lite snorig men tyckte ändå det var dags att låta hjärtat jobba lite nu igen - det blev därför 1 h 10 min på hojen ikväll med lagom ansträngning. Skönt att vara igång igen! 

Ovido - Quiz & Flashcards