Alla inlägg under juni 2008

Av Kenth - 25 juni 2008 18:37

Hittade bland arrangörens bilder även ett par actionbilder från cykelmomentet samt en bild från löpningen med mitt alldeles egna supportteam i rosa keps i bakgrunden! För samtliga resultat, bilder o dyl från Nexelman klicka in på arrangörens hemsida här.

Nä, nu ska jag iväg och plaska lite på Lindängsbadet!

Av Kenth - 23 juni 2008 22:26

Vi kom iväg från Malmö kl 06.00, efter midsommarfirande och en natt med endast 3 h sömn. Vi anlände till Havnsö ca kl. 07.30

Färjan ut till start avgick 09.00 med ett 40-tal förväntansfulla triathleter ombord. Simningen startade 1,9 km ut från land med ett strömhopp från färjans däck. Med en vattentemperatur på ca 17 grader och därtill höga vågor var detta den absolut tuffaste triathlonsimningen jag hittills upplevt. Orienteringen inåt land var otroligt svår pga vågorna och jag fick stanna till ett par gånger utan att för den skull vara säker på kursen när jag fortsatte simma. Det var nog världshistoriens mest spridda fält - jag såg inga medtävlare förrän de sista typ hundra meterna, då jag också fick sån kramp i ena foten/vaden att fick stanna och stretcha lite snabbt! Blåsten gjorde också att cyklingen blev tuff, men jag kände mig stark hela tiden och de 9 milen avverkades nästan uteslutande liggandes i bågen. De första kilometrarna på löpningen stapplades igenom med kramp lite här och var, men det släppte sen helt och jag kunde springa de 21 kilometrarna med ett i huvudsak oväntat lätt löpsteg - det lovar gott inför Kalmar! På löpningen blev också värmen betydligt mer påtaglig, så därför är jag sammantaget mycket nöjd med min insats - sluttiden blev 5:05:17!

Lite trist däremot att vi inte fick några mellantider, det hade varit roligt att se tiderna för de olika momenten. Min klubbkompis Kristian vann för övrigt tävlingen på fina 4:14:04!

Nedan följer några bilder från dagen.

Av Kenth - 19 juni 2008 23:00

Jag hade planer på att simma imorse innan jobbet, men pallade bara inte att kliva upp så tidigt! Det blir spännande att se hur simningen går på lördag med bara en handfull simpass i kroppen sen förra sommaren! Sista träningspasset innan tävlingen blev istället de löpintervaller jag ägnade mig åt i tisdags kväll. Det blev tränare Kristians pass, endast lite modifierat för att bättre passa terrängen i Pildammsparken:

5 x 1000, lite snabbare än 5 km-fart (/1000), starttid 6 min, tider: 3:54, 3:39, 3:43, 3:35 och 3:39

2700 (1 varv), ca 20 s långsammare än 5 km-fart (/1000), tid: 10:52

Imorgon blir det mest fixande med prylar inför tävlingen, det bär av till Danmark redan 05.30 på lördag morgon!

En udda detalj är att vi startar från en färja 1900 meter ut från land - det blir en ny spännande erfarenhet!

Av Kenth - 16 juni 2008 18:04

En snabb rapport om vad som hänt sen sist... Har anmält mig till årets första tävling som är redan nu på lördag (midsommardagen) - NexelMan! Den går i Danmark (Själland) och är på HIM-distansen (1,9, 90, 21)... så det blir ett schysst distanspass! De senaste dagarnas träning:

Torsdag kväll, cykel 1:19, intervall-betonat pass

Fredag morgon, löpning 53 min

Söndag kväll, cykel 1:15, samma runda som i torsdags men åt andra hållet och med bra fart hela tiden - det kändes utmärkt!

Måndag morgon, löpning 41 min

Idag har jag också fått behandling av min naprapat Louise på Tjugonde, så nu ikväll blir det vila!


Av Kenth - 11 juni 2008 17:07

Igår gick Triathlon Syds klubbmästerskap i löpning över 5 km av stapeln. Den relativt kuperade och knixiga terrängbanan i Skrylle avverkades på 18:57 - ett resultat som jag är nöjd med! Träna smart!

Av Kenth - 9 juni 2008 23:50

Det var ett tag sen förra inlägget... Tankar och fokus har de senaste veckorna varit på annat håll. Nu är läget ljusare och fokus kan återigen sättas på träningen inför Kalmar i augusti!

På simningen förra måndagen var jag helt orkeslös, jag vet inte om det berodde på nån begynnande infektion eller om det bara var den senaste tidens underbara värme som krävde viss acklimatisering. Vila på tisdagen följdes av ca 1 h hård cykling på onsdagen, ca 1 h lugn löpning på torsdagen samt ca 2:15 i lugnt tempo på cykeln i fredags. I lördags genomfördes med bra fart ett löppass på ca 1:57 med en snittpuls på 156 - så det var ingen direkt walk-in-the-park! Veckan avslutades igår söndag med ett cykelpass på ca 4:15 med hyfsat tryck i pedalerna.

Jag är nästan oförskämt pigg i benen idag, men har ändå vilat inför tisdagens fartpass - löp-km över 5 km i Skrylle!

Avslutningsvis vill jag också dementera ryktena om att jag skulle ha köpt en Cervélo P3C till denna säsong - jag kommer att köra på GT:n ännu en sommar!

Av Kenth - 1 juni 2008 23:20

Så var det då söndag kväll igen... Det blev inget morgonpass i onsdags, men däremot ett löppass på ca 50 min i Örebro på torsdagsmorgonen (var i Örebro i jobbet!). Det blev en tur på ca 3:20 på tempohojen igår - det var varmt, en fantastisk motvind samt en lika fantastisk medvind! Idag blev det ca 1 h löpning med Jenny. Har bulkat med pizza ikväll - gott! Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards