Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Kalmar Triathlon

Av Kenth - 25 januari 2008 22:02

Nu har jag bestämt mig - mitt huvudmål denna säsong blir Kalmar Triathlon den 2 augusti. För att ytterligare tydliggöra målet så har jag redan nu anmält mig till tävlingen. Jag hoppas att jag på detta mitt andra Ironman-äventyr ska slippa de knäproblem jag hade i Fredericia förra året, så att jag kan springa även den sista halvan av maran!

Det blir så här dags på året inte bara triathlon-specifik träning. Den här veckan har det hittills blivit 2 styrkepass (tisdag, fredag) på SATS samt en timme innebandy i onsdags. Det var nog också allt för idag, vi ses snart igen!

 
 
Ingen bild

GrTe

28 januari 2008 01:42

Ja! Det var det där med knät jag tänkte majla om...men nu gick jag in och tittade och läste, för det hadde kommit till lite nytt. Som du vet så sysslar jag också ganska mycket cyckling (nytto + träning), min lätt modifierade racinghoj. Modifierad för att fungera med en tung ryggsäck på ryggen, alltså mer upprätt och komfortabel ställning.
Mådde kalas så länge den varade, men nu efter två kvaddade bakhjul så insåg jag att den bara inte håller för belastningarna. Har skaffat en begagnad MTB efter den.
Även den har jag fått problem med bakhjulet,
navet den här gången, ekrarna på den andra.
Sen skaffade jag bil, för jag har inte tid att gå, men jag ska laga cycklarna.
Vad jag egenterligen ville säga var att den här mountainbiken var mindre än racern, vilket resulterade i att jag får inte upp sadeln lika högt så jag kan cyckla med utsträckta ben ordentligt.
Efter ett tag började jag känna av lite knäont, så jag tror du kanske skulle träna på en cyckel inställd på komfort och luftmotstånd istället.
Tror det skulle slita mindre på kroppen faktiskt.
Sedan bara använda den där hopkrupna aerodynamiska ställningen mest bara på tävling...Trodde inte heller på att cyckling skulle kunna vara tungt och slitsamt för leder och knän, börjar nog ändå ändra uppfattning om det. Till slut! har du kanske ramlatt och slagit dig rentutav? Du kan väl emajla mej ett svar om detta.
På återhörande! M.v.h Gert.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

40+

Av Kenth - 11 september 2010 18:50

Så var man då 40+ sen ett par veckor tillbaka. Känns inget speciellt annat än att löpningen går satans trögt, men kanske inte så konstigt med tanke på den totala avsaknaden av träning i drygt 6 veckor efter Challenge Roth. När jag är ute och springer...

Av Kenth - 28 juli 2010 13:11

... avgörs nästa års Challenge Roth och jag är anmäld!

Av Kenth - 24 juli 2010 13:04

Hemma igen efter en vecka i Tyskland, med tävling i Roth och turistande i München. Kort race-rapport: Simningen inte mycket att kommentera, bara lite kramp under fötterna på slutet och min snabbaste ironman-simning hittills. (köpte nya 2XU calf gua...

Av Kenth - 12 juli 2010 09:18

Tävlade förra söndagen i ett varmt Naestved. Det var Kanaltriathlon på olympisk distans och sluttiden 2:17:40 (26:17, 1:08:31, 42:53) är 1 sekund(!) sämre än förra året. Växlingstiderna ingår ev. i sim- och löptiderna. Testade att köra med calf guard...

Av Kenth - 29 juni 2010 17:44

Simmade Vikinge Svøm i söndags, 2,5 km rakt över Roskilde-viken. Gjorde samma miss som förra året, siktade mot domkyrkan för länge och simmade därför mer i en båge istället för rakt på. Det var ändå ett bra träningspass och tiden blev 3,5 min bättre ...

Ovido - Quiz & Flashcards