Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Kenth - 18 maj 2008 22:43

Det får bli en kort race-rapport från i lördags. Det blev iallafall ett nytt PR i Göteborgsvarvet! Splittider enligt följande:

5 km - 20:35

10 km - 40:46

15 km - 1:00:48

20 km - 1:21:04

Mål - 1:25:14

Det kan inte bli mycket jämnare än så! Jag tävlar alltid utan klocka och går på känsla. När jag såg klockan som var uppställd vid 11 km, så förstod jag att jag var tvungen att höja tempot! Sluttiden ger ett snitt på 4:03 per km, vilket innebär att jag inte riktigt nådde mitt mål - under 4 min. Det är möjligt att jag med en klocka på armen hade ökat intensiteten tidigare, men det är inte alls säkert att jag isåfall hade kunnat hålla samma fart mot slutet!

Jag är nöjd med resultatet och har fått en kvitto på att jag är på rätt väg med löpningen inför Kalmar. Det som saknas är tempot, men med lite mer fokus på fart framöver så ska det nog också kunna rättas till! Träna smart!



Ovido - Quiz & Flashcards