Alla inlägg under mars 2008

Av Kenth - 2 mars 2008 14:54

Bonjour! I onsdags landade vi på Kastrup efter 2 veckor på Guadeloupe (Basse-Terre) och bytte då också 27 grader karibisk värme mot 7 grader skånsk vinterkyla!

På Guadeloupe paddlade vi kajak ut till ön Îlet ā Kahouanne, besteg en aktiv vulkan (La Soufričre), besökte ö-gruppen Les Saintes, trekkade till närbelägna stränder och badade givetvis varje dag i vågorna i det turkosa, 26-gradiga vattnet! En annan höjdpunkt var dyken i samband med att jag tog mitt dykcert - PADI Open Water Diver. På öarna var det massor med krabbor, små ödlor, leguaner, pelikaner, kolibris osv. På båtresan ut mot Les Saintes fick vi se delfiner och flygfisk - mötet med delfinerna var också en av resans absoluta höjdpunkter!

På resan hann jag även med 3 löppass på vardera ca 1-1.20 h (med marginal de mest kuperade löppassen jag någonsin sprungit!) samt 2 kortare sim-sessioner i havsvågorna.

Vi såg massor med cyklister på vägarna, de måste bli grymt starka i den kuperade terrängen men de gav sig också ut på träningspassen med livet som insats - bilisterna körde verkligen som de fransmän de är på de mycket smala och slingriga vägarna! En udda syn var också cyklister, både enstaka och i klunga, på öns 110-väg (som dock var både bred samt hade vägren!).

Jag har tyvärr åkt på en lättare förkylning med halsont nu i samband med hemkomsten, men hoppas komma igång med träningen imorgon måndag. Vi ses!  


Ovido - Quiz & Flashcards